Klantgerichte organisaties zijn vaak succesvol, vanwege de interesse in zowel de interne als externe klanten. Klantgerichtheid begint bij jezelf, hoe je intern communiceert , draag je ook uit naar de externe klanten. In uw gesprekken dient het klant- en internbelang in uw denken en handelen voortdurend in balans te zijn.
Tijdens een combinatie van theorie, rollenspellen en het behandelen van cases, komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Wat is uw rol en verantwoordelijkheid bij klantgerichtheid?
- Wat verstaan we onder een tevreden klant?
- Hoe enthousiasmeert u een potentiële klant?
- Klantgerichtheid begint met trots en vertrouwen in uw eigen product/organisatie
- Hoe analyseert u de behoefte van uw klant?
- Klantgerichte communicatie vaardigheden
- Klantgericht luisteren
- Klantgericht presenteren
- Hoe gaat u om met lastige klanten en/of klachten?
- Hoe draagt interne klantgerichtheid bij aan externe klantgerichtheid?
De focus van het programma ligt met name op het verkrijgen van inzicht in het belang van klantgericht denken en handelen. U doet kennis en vaardigheden op om in te spelen op de behoeften en wensen van uw interne en externe klant en deze om te zetten naar een constructieve samenwerking.
Deze 2 daagse training is intensief! Om onze kwaliteit te bewaken en alle deelnemers genoeg aandacht te kunnen geven wordt deze training aan maximaal 6 deelnemers per keer gegeven.