Interne communicatie

Het enthousiasme of de motivatie van een organisatie of team wordt positief beïnvloed door een goede onderlinge sfeer en collegiale samenwerking. Hoe krijg je mensen in beweging, hoe draagt interne communicatie bij aan een prettige werksfeer en positieve resultaten?

Tijdens een combinatie van theorie, rollenspellen en het behandelen van cases, komen de volgende onderwerpen aan bod: 

  • Wat wordt bedoeld met interne klantgerichtheid?
  • Wie zijn uw interne klanten en hoe bepaalt u hun behoeften?
  • Hoe stimuleert u wederzijdse oprechte aandacht en interesse?
  • Het belang van goed luisteren
  • Hoe motiveert u door eerlijke interne communicatie?
  • Welke gesprekstechnieken kunt u toepassen?
  • Hoe herkent u de belangrijke gespreksmomenten?
  • Motiveren van individuele medewerkers en teams
  • Communiceren met collega’s of de directie, de verschillen.
  • Hoe gaat u effectief om met onvrede en communicatiestoornis?

De focus van het programma ligt met name op het overbrengen van kennis en vaardigheden om middels effectieve interne communicatie het onderlinge begrip en samenwerking te verbeteren. U leert moeilijke communicatievraagstukken te herkennen, te analyseren en te buigen, door uw gesprekstechniek aan te passen aan uw gesprekspartner en zijn behoeften.

Deze 2 daagse training is intensief! Om onze kwaliteit te bewaken en alle deelnemers genoeg aandacht te kunnen geven wordt deze training aan maximaal 6 deelnemers per keer gegeven.

Hoofdvestiging

Pingerweg 22 B
6361 AL Nuth
Navigatie via: Eijkenderweg 25, Nuth

Tel: 045 - 4040000

Nevenvestiging

Ceresstraat 1
4811 CA Breda

LinkedIn

Volg Call-Train op LinkedIn