Conflicthantering

Overal waar mensen samenwerken, kunnen conflicten ontstaan vanwege verschillen. Verschillen in achtergrond, in functie, in overtuigingen of juist door verschillende belangen. Conflicthantering leert u op een effectieve manier met conflicten om te gaan en hoe u ondanks spannende situaties toch goede resultaten kunt behandelen. Want eigenlijk is ieder conflict een kans om van elkaar te leren toch?

Tijdens een combinatie van theorie, rollenspellen en het behandelen van conflictcases, komen de volgende onderwerpen aan bod: 

  • Identificeren oorzaken van conflicten
  • Conflicten: de verschillen en de effecten
  • Ervaar uw persoonlijke stijl van conflicten
  • Het leren beoordelen van situaties met een ‘nieuwe’ blik
  • Het achterhalen van achterliggen belangen en oorzaken
  • Gesprekstechnieken: effectief vragen stellen en samenvatten
  • Verbaal en non-verbaal gedrag lezen en uitdragen
  • Het controleren van emoties op een effectieve wijze
  • Onderhandelen met beide belangen in het vizier

De focus van het programma ligt met name op het verkrijgen van kennis en vaardigheden om conflicten te hanteren op een effectieve manier waarbij u de wederzijdse belangen niet uit het oog verliest. U leert conflicten te analyseren en te neutraliseren door uw persoonlijke aanpak, waardoor u de onderlinge relatie niet verstoort, maar juist verbetert.

Deze 2 daagse training is intensief! Om onze kwaliteit te bewaken en alle deelnemers genoeg aandacht te kunnen geven wordt deze training aan maximaal 6 deelnemers per keer gegeven.

Hoofdvestiging

Pingerweg 22 B
6361 AL Nuth
Navigatie via: Eijkenderweg 25, Nuth

Tel: 045 - 4040000

Nevenvestiging

Ceresstraat 1
4811 CA Breda

LinkedIn

Volg Call-Train op LinkedIn