Communicatie en Sociale vaardigheden

Voor een optimale samenwerking is een goede (interne) communicatie onontbeerlijk. Verstoorde communicatie ligt vaak ten grondslag aan een vermindering van de arbeidsvreugde en onderling begrip op de werkvloer. Ervaar nu hoe je zelf een ambassadeur kunt worden van open communicatie en daarmee de effectiviteit van de onderlinge communicatie bevordert.

Tijdens een combinatie van theorie, rollenspellen en het behandelen van communicatiecases, komen de volgende onderwerpen aan bod: 

  • Hoe herken ik de motieven van mijn gesprekspartner?
  • Hoe herken ik wat ik wel en niet bespreekbaar kan maken?
  • Hoe behoud ik het initiatief in een gesprek, zonder het gespreksevenwicht te verstoren?
  • Hoe reageer ik op geruchten en informele gesprekken?
  • Hoe ga ik om met tegenwerpingen, verwijten en onjuiste beweringen?
  • Hoe bereik ik mijn doel zonder de onderlinge relatie op het spel te zetten?
  • Welke gesprekstechnieken kan ik inzetten om mijn doelstellingen te bereiken?
  • Hoe bouw ik een gesprek gestructureerd op?
  • Hoe zorg ik voor een professionele afsluiting van het gesprek?

De focus van het programma ligt met name in het verbeteren van de structuur van het hele gesprek. Je leert diverse gesprekstechnieken om argumenten en tegenwerpingen te pareren en een duidelijke structuur in je gesprek aan te brengen.

Deze 2 daagse training is intensief! Om onze kwaliteit te bewaken en alle deelnemers genoeg aandacht te kunnen geven wordt deze training aan maximaal 6 deelnemers per keer gegeven.

Hoofdvestiging

Pingerweg 22 B
6361 AL Nuth
Navigatie via: Eijkenderweg 25, Nuth

Tel: 045 - 4040000

Nevenvestiging

Ceresstraat 1
4811 CA Breda

LinkedIn

Volg Call-Train op LinkedIn