Acquisitie

Een potentiele klant “koud” benaderen is moeilijk!

Dat is iets wat wij vaak tegenkomen wanneer wij met verkopers praten over acquisitie. Toch kan acquisitie erg leuk zijn, sterker nog het levert nieuwe klanten en dus meer omzet op!

In gedachten bestaan er veel negatieve beelden en belemmerde overtuigingen waardoor een grote weerstand ontstaat om de telefoon te pakken. Call Train heeft juist voor dit lastige breekpunt voor veel verkopers een professionele acquisitie training opgesteld vanuit onze eigen praktijk ervaring.

Call-Train verstaat dit vak maar al te goed en biedt u de mogelijkheid om middels een training gebruik te maken van de kennis en ervaring van de praktijktrainers van Call-Train.

De training heeft als doel om afspraken te maken en omzet te verhogen.

Training

Tijdens een intensieve vierdaagse training ervaart de verkoper hoe effectief en plezierig acquisitie echt kan zijn. De verkoper leert te acquireren op een wijze die door potentiële klanten wél wordt gewaardeerd.

Geen frustraties meer en met plezier de markt benaderen.

Onderwerpen tijdens training zijn onder andere :

  • Hoe kan ik beter verkopen vanuit de behoeften van de klant
  • Hoe stel ik een goede “elevator pitch” op
  • Unique selling points/unique buying points
  • Omgaan met bezwaren/tegenwerpingen
  • Luister- en vraagtechnieken
  • Volgen van een gespreksstructuur
  • Actief en dynamisch inspelen op de gesprekspartner
  • Woordkeuzes

Programma:

  • Dag 1 Telefonische acquisitie (do’s en dont's)  -in groepsverband
  • Dag 2 Praktijkgerichte oefeningen -in groepsverband
  • Dag 3 Training on the Job -individueel
  • Dag 4 Voorbereiding en het voeren van 1 op 1 verkoopgesprekken  -in groepsverband

Tussen elke trainingsdag zit een tijdvak van enkele weken waarbij de behandelde onderwerpen door de deelnemer in de praktijk worden toegepast.

De focus van het programma

Deze ligt met name op een plezierige manier van eerste contact leggen met de klant tot en met het daadwerkelijke verkoopgesprek bij de klant.

Tijdens de vierdaagse training leert de verkoper hoe je contactbezwaren omzeilt en hoe je gemakkelijk tot een afspraak komt. De combinatie van theorie, rollenspellen, praktijkcases en training on the job staan borg voor een direct succes in de praktijk.

Deze 4 daagse training is intensief! Om onze kwaliteit te bewaken en alle deelnemers genoeg aandacht te kunnen geven wordt deze training aan maximaal 6 deelnemers per keer gegeven.  

Hoofdvestiging

Pingerweg 22 B
6361 AL Nuth
Navigatie via: Eijkenderweg 25, Nuth

Tel: 045 - 4040000

Nevenvestiging

Ceresstraat 1
4811 CA Breda

LinkedIn

Volg Call-Train op LinkedIn