Mailen is sneller, een mailtje is efficiënter, dan staat het maar zwart op wit. Zo zijn er nog wel tig redenen te bedenken waarom er zoveel mensen mailen in plaats van bellen. Maar bellen heeft ontelbare voordelen. Van alle social media is telefoneren het beste en meest sociale medium.
Bellen zit een beetje in het verdomhoekje. We bellen minder, we mailen, appen en messagen meer.
Bellen heeft veel voordelen boven tekstberichten:
- Bellen is efficiënter
- Bellen is preciezer
- Bellen is persoonlijker
- Bellen maakt alles in een gesprek duidelijker
- Bellen maakt een gesprek vloeiender
- Bellen is dwingender
- Bellen is beter voor de bedrijfscultuur
- Bellen is een methode om meer van je collega’s gedaan te krijgen
Bellen is oefenen
Wie vindt dat hij of zij niet goed is in bellen, moet zich één ding goed realiseren: de ander is blij met jouw persoonlijke aandacht. Nu je minder belt dan vroeger wordt ook de zogeheten drempelvrees groter. Dus hoe vaker je belt, hoe makkelijker het je weer afgaat.
Maak een belafspraak
Aanzienlijk handiger dan heen en weer mailen is een afspraak maken waarop je elkaar even belt. Zeker als het gespreksonderwerp ingewikkelder is of als je veel dingen tegelijk moet bespreken.
Wil u weten wat we voor u kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met me op: 045-4040000