Onderhandelen is gebaseerd op een aantal factoren. Als verkoper dient u zo snel mogelijk vertrouwen te creëren bij uw gesprekspartner gebaseerd op een gelijkwaardige positie. Communiceren is meer dan praten alleen, juist door goed te luisteren, blijft u in controle van de onderhandelingen.
Tijdens een interactieve training met aandacht voor theorie, praktijkvoorbeelden en rollenspellen komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Welke communicatie en onderhandelingsstijl past het beste bij u?
- Hoe analyseert u de verkoopmotieven van uw gesprekspartner tijdens het gesprek?
- Luister- en vraagstellingstechnieken nader toegepast
- Hoe gaat u goed voorbereid de onderhandelingen in?
- Hoe identificeert u de verschillende fasen in een onderhandeling?
- Hoe vertaalt u uw aanbod naar klantvoordelen?
- Hoe komt u van een Lose-Lose naar een Win-Win positie?
- Hoe blijft u in controle van het gesprek, ondanks tegenwerpingen en tijdsdruk?
De focus van het programma ligt met name op het verbeteren van uw gesprekspositie tijdens de onderhandelingen. U leert door luister- en vraagstellingstechnieken enerzijds vertrouwen te creëren en anderzijds de vertaling te maken naar voordelen voor uw klant.
Deze training wordt in 1 dag afgerond om de belasting voor uw organisatie zoveel mogelijk te beperken en uw medewerkers snel weer operationeel te hebben.