Onderhandelen

Onderhandelen is gebaseerd op een aantal factoren. Als verkoper dient u zo snel mogelijk vertrouwen te creëren bij uw gesprekspartner gebaseerd op een gelijkwaardige positie. Communiceren is meer dan praten alleen, juist door goed te luisteren, blijft u in controle van de onderhandelingen.

Tijdens een interactieve training met aandacht voor theorie, praktijkvoorbeelden en rollenspellen komen de volgende onderwerpen aan bod: 

  • Welke communicatie en onderhandelingsstijl past het beste bij u?
  • Hoe analyseert u de verkoopmotieven van uw gesprekspartner tijdens het gesprek?
  • Luister- en vraagstellingstechnieken nader toegepast
  • Hoe gaat u goed voorbereid de onderhandelingen in?
  • Hoe identificeert u de verschillende fasen in een onderhandeling?
  • Hoe vertaalt u uw aanbod naar klantvoordelen?
  • Hoe komt u van een Lose-Lose naar een Win-Win positie?
  • Hoe blijft u in controle van het gesprek, ondanks tegenwerpingen en tijdsdruk?

De focus van het programma ligt met name op het verbeteren van uw gesprekspositie tijdens de onderhandelingen. U leert door luister- en vraagstellingstechnieken enerzijds vertrouwen te creëren en anderzijds de vertaling te maken naar voordelen voor uw klant.

Deze training wordt in 1 dag afgerond om de belasting voor uw organisatie zoveel mogelijk te beperken en uw medewerkers snel weer operationeel te hebben.

Hoofdvestiging

Pingerweg 22 B
6361 AL Nuth
Navigatie via: Eijkenderweg 25, Nuth

Tel: 045 - 4040000

Nevenvestiging

Ceresstraat 1
4811 CA Breda

LinkedIn

Volg Call-Train op LinkedIn